روانشناسی

مطالبی در مورد روانشناسی

روانشناسی

مطالبی در مورد روانشناسی

 نشانه های عشق شدید مردان به زنان

 حس محبت و دوست داشتن یک ودیعه الهی است که در وجود همه انسان‌ها قرار داده شده و هر کسی بنا بر شخصیتی که دارد این حس را به گونه‌ای متفاوت بروز می‌دهد. در زندگی همه ما بارها پیش آمده که از خودمان می‌پرسیم آیا همسرم یا نامزدم مرا واقعا دوست دارد؟ اما رسیدن به پاسخ این سؤال برای خیلی از ما دشوار است چون اخلاقیات آقایان و بروز احساسات درونی‌شان در بیشتر مواقع با خانم‌ها متفاوت است و بالطبع نشانه‌های دوست داشتن و ابراز علاقه برای مردان شباهتی به روش‌های زنان ندارد. برخی ویژگی‌ها به صورت ذاتی در وجود انسان‌ها قرار دارد که البته بنابر شرایط حاکم بر محیط زندگی شکلی به خود می‌گیرد.

 

روانشناسی مرد‌ عاشق

در روانشناسی مرد‌ عاشق، مردان بسیار متفاوت تر از آن چیزی هستند که شما انتظار دارید. اگر از مرد زندگیتان انتظار دارید عواطف و احساساتش را همانند شما و طبق میل شما بروز دهد یا اینکه هرروز با چیز جدیدی شما را سورپرایز کند، باید بگوییم در اشتباهید. چرا که مردان بعد احساسی ضعیف‌تری نسبت به زنان دارند و اکثر مردان در ابراز عواطف با مشکل مواجه هستند.

 

این قضیه به ساختار مغزی مردان بر می‌گردد، در مقایسه‌ی ساختار مغز زنان و مردان، بزرگتر بودن نیمکره‌ی راست مغز نسبت به نیمکره‌ی چپ در مردان، موجب شده است که مردان از نظر احساسات، ضعیف‌تر باشند. این در حالی است که نیمکره‌های چپ و راست در زنان، به یک اندازه هستند و این یعنی اینکه زنان از احساسات قوی‌تری نسبت به مردان برخوردارند.

 

روانشناسی عشق مردها
مهم‌‌ترین نکته‌ای که باید در این قسمت به آن توجه کنید این است که از خودتان بپرسید چقدر همسرتان را می‌شناسید و تا چه حد به روحیات او آشنایی دارید. هرچه شناخت شما نسبت به همسرتان بیشتر باشد می‌توانید به میزان علاقه او نسبت به خودتان پی ببرید پیش از هر چیز باید چند اصل را به خاطر بسپارید.

1. مردان به طور ذاتی دارای ویژگی‌ حامی و پشتیبان بودن هستند و به همین دلیل هرچه میزان علاقه‌ای که به شما دارند بیشتر باشد سعی می‌کنند از شما حمایت کنند اما فراموش نکنید که نحوه حمایت مردان از خانواده با نحوه حمایت زنان کاملا متفاوت است.

2. هیچ‌وقت راجع به مردی قضاوت نکنید چون اصولا زن‌ها وقتی می‌خواهند درباره موضوعی قضاوت کنند خودشان را جای آن شخص یا آن موقعیت قرار می‌دهند در صورتی که این روش اصلا صحیح نیست.

3. سعی کنید پیش از اینکه صفتی را به همسرتان نسبت دهید دلیل کاری را که انجام داده جویا شوید با این کار می‌توانید او را بهتر درک کنید ضمن اینکه با نسبت دادن صفتی خاص به همسرتان دردی از شما دوا نخواهد شد.

معرفـی چنـد نشانـه اصلـی عشق مردان به زنان

در این قسمت نشانه‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که با آنها به میزان علاقه همسرتان نسبت به خودتان پی خواهید برد و در ادامه ویژگی‌های اخلاقی او را عنوان می‌کنیم که به شناخت شما کمک می‌کند.

منتظر تلفن شماست
یکی از ویژگی‌های مرد عاشق این است که در هر شرایطی دوست دارد وقت خودش را با شما سپری کند حتی وقتی که پیش یکدیگر هم نیستید به فکر شماست و ترجیح می‌دهد با تلفن یا پیامک با شما در ارتباط باشد. هرچند که بیشتر آقایان زیاد از تلفن صحبت کردن خوش‌شان نمی‌آید اما اگر قرار باشد با همسری که دوستش دارند صحبت کنند چندان هم از این کار بدشان نخواهد آمد و حتی منتظر تماس شما می‌شوند و با این کار به شما نشان می‌دهند که دوست‌تان دارند.

 

سعی می‌کند آراسته باشد
وقتی قرار است شما را ببیند به خودش می‌رسد و دوست ندارد شما او را خسته و نامرتب ببینید همان‌‌طور که خودش هم دوست ندارد شما خسته و نامرتب باشید. مردی که سعی می‌کند در کنار شما بی‌عیب و نقص به نظر بیاید حتما شما را خیلی دوست دارد و برای شما ارزش قائل است و همیشه بهترین‌ها را برای‌تان فراهم خواهد کرد. چون آرامش و آسایش شما برایش مهم است به‌خصوص در مواقعی که قرار است به دیدار دوستان یا اقوامش بروید، او سعی می‌کند طوری لباس بپوشد که شما راضی باشید. اینها همه از نشانه‌های دوست داشتن به روش مردانه است.

 

وقتی از سرکار به منزل برمی‌گردد
از نشانه‌های حمایت و دوست داشتن بعضی از مردها، این است که هنگامی که از محل کار به منزل برمی‌گردند سعی می‌کنند خستگی‌های محل کارشان را با خود به خانه نیاورند چون نمی‌خواهند محل آسایش خودشان را با درگیری‌های محل کاری‌شان خراب کنند. شاید به نظر شما بیاید که بهتر است در مورد مشکلات و جزئیات کار همسرتان اطلاع داشته باشید اما همیشه اینگونه نیست و گاهی پیش می‌آید که برخی از مردان ترجیح می‌دهند شما را درگیر حاشیه‌ها و دلمشغولی‌های کارشان نکنند و حتی بعضی از آنها برای اینکه کوچک‌ترین ناراحتی و نگرانی‌ای برای شما پیش نیاید نه‌تنها در مورد کار با شما صحبت نمی‌کنند بلکه با روی گشوده و حتی با خرید گل پیش شما می‌آیند بنابراین در این مورد بهتر است خیلی وسواس به خرج ندهید چون این هم یکی از نشانه‌های خوبی است که می‌توانید به آن دقت کنید و البته از آن لذت ببرید.


از دستپخت شما تعریف می‌کند
گاهی پیش می‌آید که به دلایل مختلف غذایی را درست کنید که خیلی خوشمزه نباشد و از آن بدتر مواقعی است که خودتان متوجه این موضوع نشده‌اید و فکر می‌کنید که این غذا هم مثل تمام غذاهایی که طبخ می‌کنید باب میل همسرتان است. در چنین مواقعی مردی که این قضیه را عنوان نمی‌کند و برای اینکه شما ناراحت نشوید تمام غذایی را که جلویش است با اشتها می‌خورد در حقیقت با رفتارش به شما می‌گوید که خیلی دوست‌تان دارد.

آهنگ‌های دوره آشنایی
یکــی از ویــژگی‌های رمانتیکی که یک مرد عاشق می‌تواند داشته باشد این است که هرازگاهی به آهنگ‌های دوره آشنایی با شما گوش دهد و با گوش دادن به این آهنگ‌ها به دوران خوش گذشته باز‌گردد و از اینکه شما را به عنوان همسر انتخاب کرده خوشحال ‌شود. این ویژگی را تمام خانم‌ها دوست دارند اما به یک نکته باید توجه داشت که هیچ وقت به همسرتان به دلیل اینکه یک آهنگ خاص و البته قدیمی را خیلی دوست دارد و آن را زیاد گوش می‌دهد شک نکنید این واکنش می‌تواند برای رابطه شما خیلی خطرناک باشد.

شما را غافلگیر می‌کند
مردها به راحتی می‌توانند همسرشان را غافلگیر ‌کنند اما رایج‌ترین و البته دوست‌داشتنی‌ترین روش غافلگیری خرید هدیه است به خصوص اگر این هدیه مناسبت خاصی هم نداشته باشد اما همین قدر که نشان می‌دهند دوست دارند بی‌بهانه شما را شاد کنند، نشان عشق و علاقه آنها به شما و به زندگی با شماست. این ویژگی در خیلی از آقایان وجود دارد؛ گاهی با خریدن یک شاخه گل و گاهی با خریدن شیئی که گمان می‌کنند همسرشان به آن احتیاج دارد و گاهی هم با خریدن چیزی که شما را به یاد او می‌اندازد. به هر حال او سعی دارد به شما بگوید که دوست‌تان دارد.

وسایل شما را تعمیر می‌کند
اگر آرامش و آسایش شما برای مردی مهم باشد، دوست ندارد حتی ذره‌ای تحت فشار باشید. او تمام مسئولیت‌های شما را به گردن می‌گیرد یکی از این نشانه‌ها تعمیر وسایل خرابی است که مدت‌ها در خانه افتاده‌اند و شما هم فراموش کرده‌اید. این نشان می‌دهد او برای کامل کردن زندگی با شما هر کاری که از دستش ساخته است انجام می‌دهد. در این شرایط توجه کنید اگر او موفق نشد وسیله‌ای را تعمیر کند، هیچ وقت به او سرکوفت نزنید و او را تحقیر نکنید.

برنامه سفر برای آخر هفته
مردی که به فکر برنامه‌ریزی برای رفتن به یک سفر در تعطیلات آخر هفته است یعنی علاوه بر اینکه شما را دوست دارد نسبت به شما و عشق شما هم وفادار است و سعی می‌کند این عشق و علاقه که بین‌تان وجود دارد را گرم‌تر و رابطه‌‌تان را صمیمی‌تر کند. این یکی از آن کارهایی است که مردها وقتی آن را انجام می‌دهند که خیلی به فکر شما باشند. در چنین شرایطی یادتان باشد که حتما پیشنهاد او را بپذیرید چون مطمئنا با شوق و ذوق فراوانی برنامه این سفر را ریخته است و توجه کنید که هیچ‌وقت سعی نکنید پیشنهاد او را حتی ذره‌ای هم تغییر دهید مثلا به او بگویید که به جای سفر شمال کاش به باغ پدرت می‌رفتیم!

وقتی آشپزی می‌کند
زمانی را تجسم کنید که خیلی خسته هستید یا کسالتی دارید. یک مرد عاشق در چنین شرایطی به جای اینکه به جان شما غرغر کند و از شما توقع داشته باشد که برایش غذا آماده کرده و خانه رامرتب کنید به شما می‌گوید عزیزم برو استراحت کن و هنگامی که شما در حال استراحت کردن هستید مشغول آماده کردن غذای مورد علاقه شما می‌شود. او با این کار سعی دارد از زحمات شما قدردانی کند و نشان می‌دهد که سلامت شما برایش مهم است. اصولا مردها وقتی آشپزی می‌کنند غذا را با  عشق طبخ کرده‌اند. بهتر است از خوردن اینگونه غذاها لذت ببرید.


نان داغ برای صبحانه
مردها اصولا صبح تا شب در بیرون از خانه مشغول کار هستند اما در زمانی که در منزل هستند می‌توانند کارهای کوچکی را انجام بدهند که نشانه‌‌ها و نتایج خوبی را همراه دارد. یکی از این کارها خرید نان داغ برای صبحانه است. این کار فقط وقتی انجام می‌شود که مردی بخواهد رابطه را به گرمی و صمیمیتی که دارد حفظ کند. اگر همسر شما این ویژگی  را دارد شما واقعا خانم خوشبختی هستید چون این کار او نشان می‌دهد که علاوه بر اینکه شما را دوست دارد بلکه روش شما را در برقراری رابطه زناشویی‌تان نیز می‌پسندد. این حرکت در حقیقت نوعی تایید برای شماست که باید آن را جدی بگیرید.


علائم دلتنگی در مردان

مردان دلتنگ شوند، تماس می گیرند.

تکنولوژی مدرن امروزی دنیا را کوچک کرده است. با کمک گوشی های هوشمند شما به سادگی می تواند به کسانی که دوستشان دارید در زمان دلتنگی تماس بگیرید. همین مورد برای مردان نیز پس از جدایی صدق می کند. به گزارش پرشین وی او در زمان دلتنگی ممکن است از هر فرصتی برای تماس به شما استفاده کرده و بگوید دلتنگ شما شده است.

 

مردان لوازم شما را در زمان دلتنگی نگه می دارند

شما ممکن است ندانید، ولی مردان در زمان جدایی تمایل دارند احساساتشان را برای خودشان نگه دارند و همراه آن برخی از لوازم خاص که حاوی خاطرات خاصی برای آنهاست را نگه می دارند. این یکی از نشانه های دلتنگی است چرا که نمی توانند هر وقت دوست دارند شما را در کنار خود داشته باشند و بنابراین در زمان های دلتنگی شدید، حتی کوچکترین چیزها نیز برای او معنی زیادی پیدا می کند.

 

روانشناسی مردان

مردان چند صفت متمایز دارند. مردان به خاطر ساختار مغزی خود نمی توانند به خوبی زنان روی چند مسئله همزمان متمرکز شوند.بنابراین در مواقعی که دوست دارید از او بهره وری احساسی کنید .ذهن او را پرت نکنید. تصور نکنید او هم مانند شما می تواند همزمان هم به حرف های شما گوش دهد و هم مشغول کاری دیگر مثل مطالعه یا تماشای تلوزیون بنشیند.

 

روانشناسی رفتار با آقایان

آیا می خواهید برای مرد خود جذاب تر شوید؟ چیزهای جدید در زندگی برای هر کسی جالب است، سعی کنید علائق او را بشناسید .

 

نشانه های تنفر مرد از زن

در زندگی زناشوئی، گاهی مردان نارضایتی های جدی ابراز می کنند و زن خواسته یا ناخواسته رفتارهایی را انجام می دهد که احساس بد و منفی در رابطه ایجاد می کند، مانند:

 

* زنانی که اعتماد به نفس پایینی دارند و اصلا خودشان را قبول ندارند.

 

* زن هایی که تمایل شدیدی برای تغییر دادن شوهرشان دارند. خیلی از زن ها با این تصور ازدواج می کنند که شخصیت شوهر خود را عوض خواهند کرد. برای مرد هیچ چیز بدتر از این نیست که زن زندگی اش خصوصیات او را نپذیرد.

 

* حسادت خانم ها وقتی تا جایی پیش برود که روابط مرد با اجتماع اطرافش را دچار مشکل کند.

 

* زن هایی که بیش از حد وابسته هستند. در این شرایط مرد احساس می کند که در روابط خود اسیر شده است، هر کاری که از دستش برمی آید انجام می دهد تا آزادی خود را دوباره به دست بیاورد.

 

* زن هایی که فکر می کنند همه چیز را می دانند و به اصطلاح خود را دانای کل جلوه می دهند.

 

* زنانی که در ابتدای ازدواج سعی می کنند به جای شوهر تصمیم بگیرند و انتخاب کنند. اشکالی ندارد که بعد از گذشت چند سال از یک رابطه که زن می داند شوهرش چه چیزهایی می خواهد و دوست دارد، به جای او انتخاب کند اما مطمئنا این کار در ابتدای رابطه هرگز مورد پسند شوهر نیست.

 

* زنانی که خصوصیات زنانه ندارند. از دید آقایان، زن در هر مقام و منصبی که باشد باید زنانگی و ظرافت خود را حفظ کند (مثل طرز لباس پوشیدن، صحبت کردن و ...) و این تنها چیزی است که مردان را وادار به تحسین خانم ها می کند.

 

* زنانی که به شدت مادی گرا هستند. برای بیشتر آقایان این که زنی فقط به دنبال خرید، آخرین مدل لباس یا مسافرت های تفریحی و... باشد، به هیچ عنوان جذاب نیست.

 

* زنانی که به شدت سعی می کنند شوهر را تحت کنترل خود بیاورند.

 

* زنانی که تا حد امکان سعی می کنند به مسائل نگاه منطقی و عقلانی نداشته باشند و فقط تحت تاثیر احساسات، گریه کردن و ... با مسائل رو به رو می شوند.

 

* زنانی که به شدت مستقل هستند و این استقلال را دائم به رخ شوهر می کشند و اظهار می کنند که بدون کمک شوهر می توانند تمام زندگی خود را اداره کنند.

 

* زنانی که به لحاظ جنسی ، بسیار ضعیف یا مغرور هستند.

 

زنانی که اهل چشم و هم چشمی و رقابت با زنان دیگر فامیل یا دوست، زندگی خود را تنظیم می کنند.

چگونه کودکان را به درس خواندن علاقه مند کنیم؟

بیش‌تر کودکان در بعضی از زمینه‌ها یادگیری خوبی دارند، اما تشویق کودکان به درس خواندن توسط والدین می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا در کل به یادگیرنده‌های خوبی تبدیل شوند.

 

اقدامات تضعیف کننده انگیزه درس خواندن در کودکان 

1ـ اجبار به تحصیل: اگر والدین با خشم، تهدید و تروشرویی کودک را به تحصیل وادار کنند، با خشونت از او بخواهند که به مدرسه برود یا تکالیف خود را انجام دهد، در این صورت انگیزه کودک تضعیف می‌شود. چون ترشرویی والدین با تحصیل تداعی می‌شود. همانطور که تهدید و ترشرویی نفرت آور است درس خواندن نیز اینگونه می‌شود.

 

2ـ انتقاد و سرزنش: اگر کودک به تحصیل توجه ندارد، اما والدین مدام او را به خاطر این کار سرزنش می‌کنند. مثلا به او می‌گویند که او در آینده به هیچ جایی نخواهد رسید و کسی نخواهد شد. این برخوردها نه تنها انگیزه او تحریک نخواهد کرد، بلکه روحیه و اشتیاق او را خراب می‌کند.

 

3ـ تنش‌های خانوادگی: اگر والدین بین خود مسأله دارند و در حضور کودک به مشاجره می‌پردازند، روحیه و انگیزه کودک خراب می‌شود.

 

4ـ تنبیه: تنبیه کردن کودک به خاطر مدرسه یا تکالیف درسی اثر مخرب بر روی انگیزه او دارد. خصوصا اگر تنبیه جنبه بدنی داشته باشد.

 اصول اساسی تقویت انگیزه تحصیلی

تشویق کودکان به درس خواندن باعث پیشرفت آن‌ها می‌شود

بشر از نخستین روز خلقت، با تکیه بر توانایی یادگیری و انتقال آموخته‌هایش توانست پیشرفت کند و تمدنی را به‌وجود بیاورد که ما امروز در آن زندگی می‌کنیم. فناوری ساختن ابزارها، دانش‌های نو دربارۀ جهان اطراف و درون، روش‌های ادارۀ شهرها و… همه با وجود توانایی یادگیری و آموزش به نسل‌های بعد منتقل شدند.

 

در دنیای امروز، تجربه‌های انسان و مهارت‌های اولیۀ زندگی در مدرسه‌ها و با درس خواندن منتقل می‌شوند. به این علت، تشویق کودکان به درس خواندن اهمیت دارد. بچه‌ها با مطالعه و یادگیری نه‌تنها از دستاوردهای انسان از آغاز تا امروز آگاه می‌شوند، بلکه مهارت‌های زندگی آینده‌شان را نیز می‌آموزند.

 

الهام‌بخش باشید

تنها راهِ انگیزه دادن، تلاش نکردن برای انگیزه دادن است. به جای آن، سعی کنید برای کودک‌تان الهام‌بخش باشید. چطور باید این کار را انجام بدهید؟ کافی است که الهام‌بخش باشید. از خودتان بپرسید که آیا رفتارهای‌تان الهام‌بخش است یا کنترل‌کننده؟ بدانید که اگر رفتار شما کنترل‌کننده باشد، فرزندتان سعی می‌کند تا کارهایی غیر از آنچه شما می‌خواهید انجام بدهد. به کسی که در زندگی شما الهام‌بخش بوده فکر کنید و سعی کنید مانند او باشید. فراموش نکنید که اگر به فرزندتان فشار بیاورید، تنها انگیزه‌ای که در او ایجاد می‌کنید، انگیزه‌ی مقاومت کردن در برابر شماست.

فضایی مناسب برای مطالعه فراهم کنیم

برخی افراد این‌طور استدلال می‌کنند که مطالعه کلید موفقیت در زندگی است. ما با قطعیت بیشتری می‌گوییم که مطالعه کلید موفقیت در یادگیری است. کودکانی که عاشق خواندن باشند، عاشق یادگیری هم می‌شوند و کودکانی که با مطالعه مشکل داشته باشند، در یادگیری نیز مشکل پیدا می‌کنند. تشویق کودکان به درس خواندن در ایجاد علاقه در آن‌ها به خواندن و یادگیری کمک زیادی می‌کند.

 

مطالعه کردن فقط به کامل‌تر شدن دایرۀ واژگان کودکان کمک نمی‌کند؛ بلکه به مغز کودک نیز می‌آموزد که چگونه مفاهیم و ارتباطات رسمی را پردازش و درک کند. دانش‌آموزانی که خوب مطالعه می‌کنند، توانایی یادگیری‌شان را در همۀ موضوعات بالا می‌برند؛ حتی موضوعات فنی مانند ریاضی و علوم.

 

با پر کردن دنیای کودکان از چیزهایی که مربوط به مطالعه و یادگیری‌اند، می‌توانیم مهارت‌های خواندنشان را بهبود دهیم و آن‌ها را به دنیای کتاب‌‌ها علاقه‌مند کنیم. ما به‌عنوان والد می‌توانیم برای بچه‌ها با صدای بلند کتاب بخوانیم. هم‌چنین وقتی همۀ اعضای خانواده مشغول مطالعه هستند، زمانی در حدود 20 دقیقه برای باهم مطالعه کردن در نظر بگیریم.

 

ما می‌توانید با معرفی کتاب‌های مورد علاقۀ خودمان به کودکان و پر کردن کلاس یا خانه‌مان از کتاب، مجله، پوستر و روزنامه، فضای مناسبی برای مطالعه بسازیم که به کودک (یا دانش‌آموز) نشان دهد چقدر مطالعه مهم است.

 

برای تشویق کودکان به درس خواندن و تبدیل آن‌ها به کتاب‌خوان‌های حرفه‌ای باید مطالعه را برای بچه‌ها جذاب کنیم، نه خسته‌کننده. اگر یک کودک به این نتیجه برسد که مطالعه کار خسته‌کننده‌ای است، دیگر جز به‌اجبار، کتاب نخواهد خواند و توانایی یادگیری‌اش نیز کم می‌شود. بچه‌ها باید کتاب‌هایشان را خودشان انتخاب کنند و والدین و معلم‌ها به آن‌ها در خواندن کمک کرده و بکوشند مطالعه را برای بچه‌ها جذاب کنند.

 

هدفمند کردن کودک

هدف جزء جدانشدنی انگیزه است. در واقع انگیزه تمایل رسیدن به هدف است. اگر هدف در نظر فرد ارزشمند باشد و احتمال رسیدن به آن هم وجود داشته باشد، فرد انگیزه قوی برای رسیدن به آن خواهد داشت. برای اینکه کودک شما با انگیزه شود، به او کمک کنید که هدف‌های زندگی خود را انتخاب کند و درس خواندن را راهی برای رسیدن به آن اهداف بداند. اگر می‌خواهید درس خواندن هدف او باشد، باید ارزشمندی آن برای کودک ثابت گردد تا برای انجام آن اشتیاق و انگیزه پیدا کند. لذا شما آثار درس خواندن و فوائد او را به زبان کودکی برایش توضیح دهید تا به درس خواندن علاقه‌مند گردد.

 

مطالعه را با هم تجربه کنید

بگذارید فرزندتان ببیند که شما مى خوانید.

اطلاعاتى را که از مطالعه به دست مى آورید، تقسیم کنید

با صداى بلند بخوانید.

 

استفاده از تکنولوژی

تکنولوژی شیوه‌ای عالی برای جذاب نگه داشتن درس های کودک است. کودکان علاقه ی زیادی به تکنولوژی دارند بنابراین سعی کنید در استراتژی تدریسی خود آن را اضافه نمایید. اگر استفاده از تکنولوژی را در دستور کار قرار دهید، میزان افزایش یادگیری در کودک را به خوبی می‌بینید.

 

استفاده از دفتر برنامه ریزی را به او بیاموزید

شما باید یک دفتر برنامه ریزی برای کودک تان بخرید تا به او در نوشتن لیست کارهای روزانه و هفتگی کمک کند. این دفتر می تواند کوچک تر و برای تکالیف کوتاه مدت، و یا بزرگ تر و کامل تر باشد.

 

همچنین شما می توانید از دفتر برنامه ریزی، برای کمک به فرزندتان در یاد آوری انجام کارهای عادی روزانه یا هفتگی، استفاده کنید.

 

به او بیاموزید که با انجام کارهای لیست روزانه و خط زدن آن ها هیجان زده شود. می توانید به او استیکر و ماژیک بدهید تا نوشتن در دفتر برنامه ریزی را برایش شخصی سازی و سرگرم کننده کنید.

یک همراه برای او پیدا کنید

با بچه صحبت کنید تا متوجه شوید که آیا دوستی دارد که از درس خواندن با او لذت ببرد؟ همچنین می توانید با مسئول کتابخانه یا معلم فرزندتان، کتابخانه نزدیک خانه را بررسی کرده تا همراهی برای درس خواندن او پیدا کنید. شما و والدین دوست فرزندتان می توانید به صورت هفتگی، نوبت درس خواندن بچه ها در منزل تان را بر عهده بگیرید.

 

فرزندتان و دوستش را تشویق کنید تا در درس هایی که قوی تر هستند، به یکدیگر کمک کنند. شاید یکی از آن ها مسئول درس ریاضی و دیگری مسئول املا باشد.

 

داشتن همراهی برای درس خواندن، راه خوبی برای عادت دادن فرزندتان به سنجیدن خودش و دیگران است تا اطلاعات را به خاطر بسپارد.

 

با چک کردن مرتب بچه ها اطمینان حاصل کنید که زمان درس خواندن تبدیل به ساعت تفریح نمی شود! شما می توانید این کار را بی سر و صدا و ناگهانی انجام دهید؛ مثلا برای آن ها خوراکی ببرید یا ساعات درسی آن ها را در خارج از اتاق خواب فرزندتان برگزار کنید. 

 

درس خواندن را با زندگی روزانه بیامیزید

پیوند زدن درس ها با زندگی روزانه منجر به درک ملموس و عمیق مفاهیم و موضوعات درسی می شود و به خاطر سپاری آن ها نیز آسان تر خواهد شد.

 

محکم و قاطع باشید

کنترل کردن کودکتان نتیجه مثبتی در بر ندارد، اما در تربیت قاطع باشید. برای هر تعامل و تجربه منفی با کودکتان، سعی کنید 10 تعامل و تجربه مثبت ایجاد کنید و انگیزه اش را تقویت کنید.

 

در نظر گرفتن استراحت بین درس خواندن

در حین درس خواندن و انجام تکالیف برای فرزندتان استراحت در نظر بگیرید. میزان این استراحت باید کم اما کافی باشد. بهترین حالت این است که به ازای هر یک ساعت مشق نوشتن، 10 تا 15 دقیقه استراحت بدهید. در وقت استراحت فرزند شما می‌تواند تلویزیون ببیند، کمی بازی فیزیکی کند، چیزی بخورد و یا با دوستانش حرف بزند. نکته مهم این است که به این زمان پایبند باشید و به محض تمام شدن فرزندتان را دوباره به فضای درس برگردانید.

 

از کلاس فرزندتان دیدن کنید

با آموزگار فرزندتان صحبت کنید و از او اجازه بگیرید ساعاتی را در کلاس درس بگذرانید.

با این کار والدین کلاس درس را از نگاه فرزندشان و معلم او می بینند. در ضمن کودکان متوجه می شوند که والدین به سرنوشت آنها اهمیت می دهند و نگران شان هستند.

 

اجازه دهید کودکان خودشان تصمیم بگیرند

نبود انگیزه در کودک، تقصیر شما نیست، پس مسئله را شخصی نکنید. با این کار، ممکن است که با ایجاد مقاومت بیشتر، به عدم موفقیت بیشتر کودک کمک کنید. این‌طور به مسئله نگاه کنید که مثلا اگر از فاصله‌ی بسیار نزدیک به آینه نگاه کنید، نمی‌توانید خودتان را ببینید و فقط تصویر تاری می‌بینید. ولی وقتی از آینه فاصله می‌گیرید، می‌توانید خودتان را واضح‌تر ببینید. در مورد کودک نیز همین طور رفتار کنید. گاهی آنقدر به آنها نزدیک هستیم و گرفتار آنها شده‌ایم که نمی‌توانیم آنها را جدا از خود ببینیم.

 

ولی زمانی که به اندازه‌ی کافی از او فاصله می‌گیرید، می‌توانید شخصیت واقعی او را ببینید و بفهمید که چه چیزی در او انگیزه ایجاد می‌کند، و سپس می‌توانید به او کمک کنید تا او نیز، خودش را بهتر درک کند. وقتی عقب می‌ایستید و تماشا می‌کنید، می‌فهمید که چه چیزی در مورد او موثر است، چرا او برای چیزهای خاصی تلاش می‌کند و چه چیزی او را به حرکت وامی‌دارد.

 

کارهایی وجود دارد که کودک هرگز انگیزه‌ای برای انجام آنها نخواهد داشت، ولی انجام آن کارها برای او لازم است. ممکن است که کودک از انجام کارهای خانه بیزار باشد و سعی کند که از انجام آنها شانه خالی کند، و اینجاست که شما باید عواقب و نتایجی را برای انجام ندادنِ وظایف او ایجاد کنید.

 

هدف این است که وقتی کودک مجبور است که کاری را با بی‌میلی انجام بدهد، بر او تاثیر بگذاریم و به اندازه‌ی کافی او را بشناسیم تا بفهمیم که چه آرزوهایی دارد. شما به عنوان پدر یا مادر، باید مهارت‌های او را در تعریف چیزهایی که برایش مهم است تقویت کنید.

 

شما باید کمک کنید تا کودک‌تان بفهمد که چه کسی است، چه چیزی برایش مهم است و برای رسیدن به آن، حاضر است چه کارهایی را انجام بدهد. مسئولیت ما این است که به کودک‌مان کمک کنیم تا این کار را انجام بدهد، نه اینکه خودمان آن را برای او انجام بدهیم. ما باید به اندازه‌ی کافی از سرِ راه او کنار برویم تا بفهمد که کیست، به چه فکر می‌کند و به چه چیزهایی علاقه دارد.

خرید چای زنجبیل نیوشا



همه ی ما در طول روز از نوشیدنی های مختلفی از جمله چای سیاه که طرفدارهای زیادی دارد استفاده می کنیم حال اگر این نوشیدنی دلچسب را با داروهای گیاهی مصرف نماییم عملکرد بدن را بهبود داده و در برابر بیماری های گوناگون در امان می مانیم. اکسیر نیوشا با ترکیب چای سیاه و زنجبیل یا بهتر است بگوییم با ارائه چای زنجبیل نیوشا به دنبال افزایش سلامت بدن شما می باشد . در ادامه قصد داریم شما را با خواص این دو ترکیب شگفت انگیز آشنا کنیم ، با ما همراه باشید. شما می توانید به صورت رایگان از مشاورین ما در ارتباط باشید و با محصولات ما آشنا شوید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

09915787814

مصرف چای چه فوایدی برای ما دارد؟

بیشتر ما ایرانیان چای سیاه را در برنامه غذایی خود قرار داده و از آن استفاده می کنیم چرا که دارای ارزش غذایی بسیار که در ادامه آن ها را نام برده ایم، بوده و سبب افزایش هوشیاری می گردد.

  • کلسیم
  • منیزیم
  • سدیم
  • پتاسیم
  • کافئین
  • کلروفیل
  • و...

افزایش سلامت قلب  با مصرف چای سیاه

به دلیل وجود فلاون در چای برای حفظ سلامت قلب مفید بوده و از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.

سلامتی دهان و دندان از خواص چای سیاه

اگر بهداشت دهان و دندان برایتان اهمیت زیادی دارد و همیشه سعی می کنید به توصیه های دندان پزشک خود توجه و عمل کنید بهتر است چای را به برنامه غذایی خود اضافه کنید چرا که چای سیاه با جلوگیری از تشکیل پلاک دندان از پوسیدگی و کرم خوردگی آن محافظت می کند.

کمک به افزایش ایمنی بدن

چای سیاه دارای خاصیت آنتی اکسیدان و ضد باکتریای بوده و باعث محافظت دی ان ای ها در برابر آسیب های مواد شیمیایی مانند دود سیگار شده و با بیرون نمودن رادیکال های آزاد اکسیژن که تمایل دارن DNA تخریب کنند ایمنی بدن را بالا می برند.

افزایش و بهبود سیستم گوارش و رفع سوءهاضمه

بعضی از افراد درد و ناراحتی زیادی در قسمت بالایی معده احساس می کنند که بسیار آزار دهنده می باشد این مورد از علائم بیماری دیس پیسی یا همان سوءهاضمه مزمن می باشد که چای سیاه کمک می کند که عمل تخلیه معده تسریع یابد و این مشکل را برطرف نماید همچنین باعث کاهش سرطان های روده و معده می گردد.

کاهش ریسک ابتلا به پارکینسون

یکی از بیماری هایی عصبی که بیشتر در افراد مسن دیده می شود پارکینسون می باشد و نوشیدن چای می تواند کمک کند تا علایم این بیماری را به تاخیر بیندازید.

چای خواص دیگری از قبیل رفع بیماری های تنفسی مانند آسم، جلوگیری از پوکی استخوان به دلیل وجود کلسیم در آن، کمک به کاهش وزن به صورت طبیعی، کاهش ریسک سنگ کلیه و سرطان تخمدان و دیابت و... دارد.

زنجبیل

داروهای گیاهی در غذاها و طب سنتی کاربرد زیادی داشته سبب افزایش سلامتی می گردد زنجبیل نیز یکی از این داروهای گیاهی که کاربرد فراوانی دارد.

افزایش گرمای بدن و کاهش وزن

زنجبیل دارای طبع گرم بوده و میزان گرمای بدن و در نتیجه ی آن سوخت و ساز بدن را بالا می برد و سبب کاهش وزن می شود.

درمان دردهای قاعدگی و گرفتگی های عضلانی

از آنجایی که در زنجبیل دارای مفنامیک اسید می باشد دردهای دوران پریودی را کاهش می دهد و همانند قرص دیکلوفناک دردهای عضلانی را از بین می برد.

کاهش تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی و بارداری و...

گاهی اوقات انجام شیمی درمانی باعث ایجاد حالت تهوع و استفراغ در فرد می گردد یا زنان حامله از حالت تهوع و استفراغ دوران بارداری می نالند و اذیت می شوند و یا ممکن است به دلیل مشکلات گوارشی این حالت برایتان رخ دهد. زنجبیل با جلوگیری از سروتونین در سیستم گوارش، تهوع و استفراغ را از بین می برد.

خاصیت آنتی هیستامینی زنجبیل

آلرژی و حساسیت های فصلی معمولا با آبریزش بینی و عطسه همراه است و در بیشتر مواقع سبب کلافگی فرد می گردد. مصرف زنجبیل می تواند مانند آنتی هیستامین عمل کرده و شما از شر این حساسیت ها خلاص کند.

زنجبیل خواص دیگری نظیر پیشگیری از آلزایمر و افزایش عملکرد مغز، رفع عفونت ها، کاهش کلسترول (چربی مضر خون)، پیشگیری از سرطان هایی مانند سرطان سینه و پروستات و پانکراس و سرطان تخمدان، کاهش احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا و منبع آنتی اکسیدان می باشد.

جمع بندی: با توجه مطالب گفته شده و آشنایی با خاص این دو ماده یعنی چای سیاه و زنجبیل با خوردن چای زنجبیل نیوشا می نوانید سلامتی خود در برابر برخی از بیماری تضمین نمایید و ایمنی بدنتان را افزایش دهید.

 

خرید پکیج دیابت نیوشا



دیابت یک بیماری فراگیر و گاها خاموش در بین افراد جامعه است. با عدم کارکرد صحیح غده پانکراس و کمبود هورمون انسولین طبیعی در بدن، شخص دچار بیماری دیابت و یا قند خون می شود. دیابت تنها از طریق تست ازمایشگاهی و بررسی پزشک قابل تشخیص است. چنانچه نزدیکان و اطرافیان شما به این بیماری مبتلا هستند، شما نیز نسبت تست قند خون خود پیگیر باشید.

 

عوارض بیماری دیابت عبارت اند از:

·        ضعف بینایی

·        تنگ شدن رگ های بدن

·        فشارخون

·        زخم دیابتی

·        اسیب به کلیه ها

·        ضعف اعصاب

·        بالابردن احتمال حمله قلبی

·        احتمال قطع شدن یکی از پاها

 

در ایران متاسفانه امار مبتلایان به بیماری دیابت بسیار بالاست. بسیاری از افراد از وجود این بیماری بی خبر هستند. خوشبختانه در سالهای گذشته طب سنتی با بهره گیری از گیاهان دارویی موثر، توانسته است درمان مناسبی برای بیماری دیابت فراهم اورد. پکیح دیابت نیوشا، شامل دمنوش های دارچین، چای سبز آلوورا، ریزمیوه های قرمز، چای سبز گزنه است.

پکیج دیابت نیوشا توانسته با گردآوری و ترکیب گیاهان دارویی که در ادامه به توضیح انها خواهیم پرداخت، دستاورد خوب و موثری در درمان بیماری شایع دیابت داشته باشد. برای هر گونه مشاوره با شماره زیر تماس بگیرید.



09915787814

۱_دمنوش دارچین:

دارچین حاوی ترکیباتی است که عمل انسولین در انتقال گلوکز به سلول ها را بهبود می‌بخشد. میزان گلوکز خون افراد دیابتی بعد از 40 روز مصرف کاهش پیدا میکند.

دارچین عامل تثبیت و کاهش قندخون می باشد و پاسخ به انسولین را بهبود می بخشد.

۲_دمنوش چای سبز آلوورا با عسل:

آلوورا مشهور به گیاه هزاردرمان است و تنظیم سطح قند خون از طریق تنظیم متابولیسم بدن و پیشگیری از انواع دیابت تنها یکی از خواص آن است.

آلوورا به تنظیم قند خون از طریق تعدیل آن و کاهش مقاومت به انسولین کمک می کند.

۳_دمنوش ریزمیوه‌های قرمز:

میوه‌هایی مانند تمشک، کرن‌بری، توت‌فرنگی و زرشک سرشار از فیبر هستند و از این منظر به کاهش قند، کلسترول و فشار خون کمک زیادی می‌کنند. همچنین این دمنوش حاوی رز چینی می باشد که خواص ضددیابت دارد.

این دمنوش که ترکیبی از میوه های قرمز رنگ مانند : تمشک ، کرنبری ، توت فرنگی ، زرشک و چای ترش می باشد که باعث کنترل و تنظیم قند خون می شود.

۴_دمنوش چای سبز گزنه و برگ زیتون:

به علت وجود ترکیبات فنولی، از طریق افزایش میزان ترشح انسولین در پانکراس، باعث کاهش قند خون در بیماران دیابتی و رسیدن آن به سطح عادی می‌شود.

گزنه به تنظیم و کاهش قند خون کمک می کند و باعث کاهش مقاومت به انسولین و افزایش ترشح انسولین می شود

۵_دمنوش گل رز چینی(چای ترش):

یکی از مهم ترین خواص این گیاه شباهت ترکیبات آن با انسولین است و به همین جهت این گیاه خواص ضددیابتی هم دارد.

چای ترش باعث افزایش ترشح انسولین می شود و قند خون را کاهش می دهد.

 

استفاده مادام العمر از انسولین و داروهای شیمیایی، چک روزانه قند خون به صورت روزانه و دائمی، مصرف قرص و.... برای مبتلایان به دیابت امری خسته کننده و ناراحت کننده است. خوشبختانه پکیج دیابت نیوشا با تکیه بر طب سنتی و مصرفی اسان، معضل بسیاری از افراد را حل نموده است.

دیابت بیماری با عوارض بسیار و خطرناک است که بایستی جدی گرفته شود. عوارض این بیماری و مشکلاتی که برای فرد ایجاد میکنند چنانچه به موقع درمان نشود به شدت جبران ناپذیر و خطرناک هستند. همانطور که در ابتدا گفته شد بسیار زیاد است. چنانچه اطرافیان و بستگان نزدیک شما به دیابت مبتلا هستند نسبت به ازمایش میزان قند خون خود به طور مرتب و سالانه جدی باشید. پکیج دیابت نیوشا برای افراد مستعد دیابت هم مفید است.

چنانچه برای سفارش و تهیه پکیج دیابت نیوشا هر سوالی داشتید می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید. مشاوره در زمینه پکیج دیابت نیوشا و سایر پکیج ها کاملا رایگان بوده و هزینه ای از شما دریافت نمی شود.

همین حالا برای خلاص شدن از شر داروهای شیمیایی و انسولین پکیج دیابت نیوشا را سفارش دهید و با دیابت خداحافظی کنید.

  

 

 

 

رژیم غذایی کودکان بیش فعال



رژیمِ غذایی، تاثیر مستقیمی بر بیش‌فعالی ندارد، ولی غذای کودک بر وضعیت ذهنیِ او تاثیر می‌گذارد و وضعیت ذهنی نیز بر رفتارِ کودک موثر است. کنترل و اصلاحِ نوع غذا، زمان غذا خوردن و میزان غذا، می‌تواند به کاهشِ نشانه‌های بیش‌فعالی کمک کند.

غذای تازه، منظم بودنِ زمانِ غذا خوردن و دوری کردن از غذاهای هله‌هوله (مانند فست‌فودها)، برای همه‌ی کودکان مفید است. ولی این اصول در مورد کودکان بیش‌فعال، بیشتر صادق است، زیرا تکانشگری و حواس‌پرتی این کودکان می‌تواند منجر به نخوردن غذا، بی‌نظمی در زمان غذا خوردن و پرخوری شود

مصرفِ وعده‌های غذایی کوچک، در بیشتر موارد به کاهش بیش فعالی کودک کمک می‌کند

معمولا کودکانِ بیش فعال، به طور منظم غذا نمی‌خورند. بدون دخالتِ والدین، ممکن است که این کودکان ساعت‌ها چیزی نخورند و پس از آن، به خوردن هر چیزی که در اطراف خود پیدا می‌کنند، روی بیاورند. این الگوی غذایی، می‌تواند تاثیرِ ویرانگری بر سلامتِ جسمی و روحی کودک داشته باشد.

با برنامه‌ریزیِ وعده‌هایِ غذاییِ منظم یا تنقلات برای فرزندتان، که فاصله‌ی میانِ آنها نباید بیشتر از ۳ ساعت باشد، از عاداتِ غذاییِ ناسالم جلوگیری کنید. کودکان بیش فعال، از نظر جسمی، به دریافت منظم مواد غذاییِ سالم نیاز دارند. از نظر روحی نیز، زمان‌های وعده‌هایِ غذایی، وقت مناسی برای استراحت و همینطور ریتم و روالی برنامه‌ریزی شده در روز هستند.

  • در منزل، از غذاهای هله‌هوله و فاقد ارزش غذایی استفاده نکنید.
  • وقتی می‌خواهید بیرون از منزل غذا بخورید، غذاهای چرب و شیرین را از برنامه‌ی خود خارج کنید.
  • برنامه‌های تلویزیونیِ پر از تبلیغاتِ مواد غذاییِ هله‌هوله را تماشا نکنید.
  • به طور روزانه، به فرزندتان مکمل غذاییِ ویتامین و مواد معدنی بدهید.
مهمترین فاکتور مورد نظر در تغذیه بیش فعالان در دسترس بودن حداقل ۶ وعده غذایی است. بیش فعالان و یا در واقع مبتلایان به اختلال بیش فعالی این گرایش منفی به سوء تغذیه را داشته و باید مراقب رشد صحیح فیزیکی آنها بود. غذای خاصی وجود ندارد که مبتلایان به اختلال بیش فعالی قادر به مصرف آن نباشند و غذایی نیز نیست که در درمان بیش فعالی بطرز چشمگیری موثر باشد. اما استفاده از پروتین ها و کربو هیدراتهای سنگین مثل نانهاو ماکارانی های سبوس دار در تمرکز بیشتر آنها موثر گزارش شده است.