روانشناسی

مطالبی در مورد روانشناسی

روانشناسی

مطالبی در مورد روانشناسی

ویژگی های نیم تنه تمام کش ورزشی

ویژگی های نیم تنه تمام کش ورزشی چیست؟ نیم تنه تمام کش ورزشی برای چه سبک ورزش هایی مناسب است؟


نیم‌تنه‌های ورزشی زنانه می‌توانند تحرک سینه‌ها در طول انجام حرکات ورزشی را به حداقل برسانند و دیگر تکان‌های این بخش از بدن مانع از انجام حرکات دلخواهتان نمی‌شود. البته زمانی خرید نیم تنه ورزشی برای‌تان مفید خواهد بود که اندازه‌ و جنس مناسبی داشته باشد. طراحی و مدل نیم تنه هم مهم است. در غیر این صورت، بدن‌تان اذیت می‌شود و ورزش‌کردن برای‌تان خوشایند نخواهد بود


راهنمای خرید نیم تنه تمام کش ورزشی


بررسی ویژگی های نیم تنه تمام کش ورزشی


قبل از انتخاب نیم‌تنه باید ببینید که قرار است به سراغ چه ورزشی بروید. نیم‌تنه‌های ورزشی برای سه سطح از فعالیت طراحی می‌شوند: ورزش‌های حرفه‌ای و سنگین، تمرینات متوسط، ورزش‌های سبک و غیرحرفه‌ای. هر چقدر که ورزش‌ حرفه‌ای‌تر باشد، میزان جنب‌وجوش و تکان‌خوردن سینه‌ها هم بیشتر خواهد بود. پس نیاز به نیم‌تنه‌ای خواهید داشت که سفت‌تر و محکم‌تر سینه‌ها را نگه دارد.

ورزش‌های پرتحرکی مانند ایروبیک یا کوه‌نوردی و دویدن با حرکات زیاد سینه‌ها همراه‌اند پس بهتر است که برای آنها به دنبال خرید نیم تنه ورزشی زنانه مستحکم و سفت باشید. اما اگر ورزش‌های سبکی مانند پیاده‌روی یا یوگا انجام می‌دهید، نیاز به نیم‌تنه‌هایی سفت و محکم ندارید. البته کسانی که سینه‌هایی بزرگ دارند، بهتر است برای انجام ورزش‌های سبک‌تر هم از نیم‌تنه‌های سفت‌تر استفاده کنند تا تکان و حرکت بالاتنه در حین ورزش اذیت‌شان نکند.

به بند نیم‌تنه دقت کنید. بند نیم‌تنه‌ای مناسب است که بتوانید دو انگشت‌تان را به‌راحتی زیر آن ببرید. اگر استحکام بند از این مقدار کمتر بود و شُل می‌ایستاد یا به‌شدت تنگ بود و یک انگشت هم به زور میان بند و بدن‌تان قرار می‌گرفت، قطعا گزینه مناسبی نیست. دستان‌تان را به‌حالت کششی بالا ببرید و جلوی آینه بایستید، خود را کمی به طرفین بکشید؛ آیا نیم‌تنه در بدن‌تان جابه‌جا می‌شود و حالتی غیرعادی پیدا می‌کند؟ این حالت را امتحان کنید و ببینید که انجام تمرینات کششی با نیم‌تنه برای‌تان ساده است یا خیر.


بی حوصلگی و بی انگیزگی آفت روحیه و مانع انجام هر کاری است. با خرید یک نیم تنه ورزشی یا لباس ورزشی مخصوص میتوانید این شور و شوق را در خود ایجاد کنید. ورزش عاملی جهت ایجاد انرژی در بدن میباشد. تنظیم کننده هورمون های بدن و افزایش دهنده اندروفین و سروتونین در مغز است. هر کس خواهان سلامتی در طولانی مدت، در زندگی خویش می باشد بهتر است ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجاند. اگر یکبار با پوشیدن لباس مخصوص ورزش اقدام به این کار کنید، به فعالیت ورزشی خود رسمیت خواهید بخشید. زمانی که شما سختی عوض کردن لباس را داشته باشید، مطمئنا دقایقی را به ورزش اختصاص خواهید داد و به دلیل تعویض لباس به راحتی ورزش را رها نخواهید کرد.


حفظ کشش و انعطاف بدن از اوجب واجبات برای هر شخص است. پوشیدن لباس راحت برای اینکار مانند نیم تنه ورزشی و لگ های مخصوص این کار، میتواند انجام حرکات کششی را راحت تر نماید. رشته های ورزشی بسیار گسترده هستند و هر کس بنا به علاقه خود میتواند یکی از آنها را انتخاب کند. ورزش ها به دسته های سرعتی، انعطافی و قدرتی تقسیم میشود. ورزش های کششی یا پیلاتس را میتوان روزانه طی چند دقیقه در منزل انجام داد. برای انجام ورزش های قدرتی باید به باشگاه های بدنسازی زیر نظر مربی مراجعه کرد. ورزش های سرعتی و حرکتی نیز به صورت دو میدانی و ورزش های گروهی مانند بسکتبال و تنیس انجام میشوند.

فعالیت بدنی به صورت منظم موجب افزایش اعتماد به نفس و سلامتی میشود. متابولیسم بدن را تنظیم کرده و به کاهش استرس و افزایش کنترل و تسلط روی روحیه و قدرت جسمی و ذهنی منجر میشود. با نیم تنه ورزشی و لباس مخصوص یا بدون آن میتوان ورزش را ادامه داد و از بروز بیماری های مختلف در بدن جلوگیری کرد. یکی از فواید ورزش افزایش تراکم استخوان و افزایش امید به زندگی است. کسانی که دارای فشار خون یا قند خون هستند با پیاده روی ، دوچرخه سواری یا انجام نرمش در منزل میتوانند علائم بیماری را در بدن خود کنترل کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد